Followers

Sunday 19 February 2012

White Noise

Pernahkah anda menghadapi masalah tidur? - sama ada susah hendak tidur atau kalaupun tidur, anda tidak mendapat kualiti tidur yang baik yang bakal menjadikan anda bangun pada pagi keesokannya dalam keadaan segar bugar?  

Sebenarnya kualiti tidur yang kurang baik akan menjejaskan kesihatan anda kerana anda berisiko untuk mendapat tekanan darah tinggi dan berisiko untuk mendapat penyakit jantung. Terdapat pelbagai petua yang kita pernah dengar dan baca tentang kaedah mendapatkan tidur yang berkualiti.

Pernahkah anda dengar tentang White Noise? Mari kita baca terjemahan petikan di bawah yang mengiklankan White Noise yang boleh dimuat turun dari internet:

White Noise mendapat liputan meluas dalam Health Magazine, The Washington Post, New York Times, PC Magazine, dan disebut-sebut oleh beribu pelanggan yang berpuas hati.  Dapatkan maklumat mengapa kita boleh tidur dengan lebih baik lagi dengan bantuan White Noise.

Anda mahu tidur lebih nyenyak?  Atau perlu bantuan untuk merehatkan badan? Adakah anda berada di hotel dan anda asyik teringat-ingatkan bunyi kipas atau pendingin hawa anda di rumah?  Anda berada di dalam pesawat dan anda mahu tidur sebentar?

White Noise menyediakan bunyi alam sekitar yang menyegarkan untuk membantu anda beristirahat atau tidur.  Ini termasuklah bunyi beralun yang berkualiti tinggi seperti bunyi ombak, bunyi cengkerik pada waktu malam, atau bunyi hujan turun.

Istirakatlah. Tidurlah dengan lebih nyenyak. Rasalah lebih segar kesokaan paginya.


Berikut pula contoh White Noise yang dimaksudkan itu:


Catatan: Sebenarnya White Noise ini memang dapat kita peroleh secara percuma/semulajadi sekiranya kita tinggal di kawasan kampung atau di tepi laut yang lebih dekat dengan alam sekitar yang semulajadi. Betapa jauhnya kita daripada kehidupan nenek moyang kita dahulu! Tidak hairanlah mereka tidak mendapat penyakit seperti yang dihidap oleh manusia zaman moden ini!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...