Followers

Saturday 25 February 2012

Wanita Ditolak ke Atas Landasan Keretapi London (Tube)

Wanita ditolak ke landasan keretapi
Gambar CCTV yang mengejutkan menunjukkan saat seorang wanita ditolak ke landasan keretapi di stesen   London Underground Tube dalam suatu serangan yang dijangkakan dibuat secara rambang.

Dalam sebuah klip yang disiarkan oleh Polis Pengangkutan British, seorang wanita berusia 23 tahun dilihat berjalan melalui Stesen Leicester Square.

Beliau berjalan di tepi platform Northern Line platform apabila seorang lelaki yang berjalan dari arah yang bertentangan tiba-tiba menolaknya ke atas landasan.

Apabila wanita itu jatuh dengan kepalanya hanya beberapa inci sahaja daripada wayar elektrik hidup, lelaki itu cabut lari meninggalkan wanita itu terbaring di hadapan pintu masuk terowong.

Teman lelaki wanita itu menangkap penyerang itu dan kedua-duanya jatuh ke lantai. Orang ramai yang lalu-lintas menyelamatkan wanita itu dengan mengangkatnya naik. 

Lelaki itu berusaha memberkas penyerang misteri itu tetapi penyerang itu berjaya melepaskan diri. 

Wanita itu dibawa ke hospital dengan luka di bahagian sisi tubuhnya, dan telah pun keluar dari hospital.

Serangan ganas itu berlaku pada jam 11:20 malam pada 16 September tahun lepas dan telah disiarkan dalam sebuah dokumentari BBC bertajuk The Tube.

Sajan Fin Egan dari Polis Pengangkutan British, pegawai penyiasat kes ini berkata "Ini merupakan tindakan yang berbahaya dan cuai serta boleh kesan yang amat buruk sekiranya keretapi Tube masuk ke stesen.

"Platform memang sibuk pada ketika itu, iaitu pada hari Jumaat malamnya dan saya memohon agar kalau ada sesiapa yang mengecam penyerang itu atau yang menyaksikan kejadian itu agar menghubungi kami."

Lelaki dalam imej itu berkulit putih, berusia sekitar 40 tahun dan agak kurus.

Dia memakai kemeja biru dan jaket hitam dan juga topi hitam yang lebar serta cermin mata oren atau kuning.

Polis juga menyebut bahawa orang itu bercakap dengan pelat Eropah.


Sumber:  www.thesun.co.uk

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...