Followers

Tuesday 14 February 2012

Sambutan Hari Valentine

mawar merah
Tempoh hari semasa menyiapkan hantaran untuk Hanif, Mak Aji agak terkejut dengan harga bunga segar yang dibeli - harga begitu mahal berbanding biasa - rupanya sebagai persiapan untuk Hari Valentine, permintaan untuk bunga segar terutamanya mawar merah meningkat mendadak lantas harga naik mencenanak (kata dipinjam daripada arwah kawan yang gemar menggunakan perkataan ini). Maka hendak tidak hendak terpaksalah beli juga sebab sudah direncanakan sebegitu lebih awal lagi.

Berkaitan sambutan hari Valentine (pada hari ini) pula, sememangnya kita sudah sedia maklum yang kita sebagai umat Islam tidak boleh merayakannya seperti yang dibuat oleh orang bukan Islam. Walaupun begitu, kalau mahu juga memberi hadiah kepada isteri, tunang atau kawan istimewa, elakkan memberinya pada hari tersebut, carilah hari lain dan jangan sekali-kali meniru-niru mereka.

Pernah suatu ketika seorang ustaz menyebut suatu perkara yang agak mengejutkan berkaitan kes buang bayi - sekitar 9 bulan selepas perayaan hari kemerdekaan dan sambutan hari Valentine, kes buang bayi naik secara mengejut!! Mak Aji percaya kita dapat lihat perkaitan antara kedua-dua perkara ini bukan??!! Jadi kalaulah ada anak muda (golongan yang bukan muda pun ada juga yang berbuat perkara yang tidak senonoh, walaupun memang tidak sesuai dengan usia!) yang kebetulan berada di sini, membaca leteran Mak Aji ini, marilah kita sama-sama beringat-ingat, janganlah kerana terikut-ikut dengan orang, maka maruah diri dan lebih penting lagi agama kita gadaikan!  

Sumber foto: Bing

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...