Followers

Wednesday 15 February 2012

SOHO (Small Office Home Office)

Dalam menghitung hari menjelang tibanya hari Mak Aji meninggalkan dunia pekerjaan yang diceburi hampir 30 tahun, pelbagai macam perasaan menghinggap hati. Tidak sabar-sabar rasanya Mak Aji hendak lari daripada pelbagai jenis tekanan yang dihadapi sehari-hari, bermula dengan terpaksa mengharung kesesakan lalu lintas (jika keluar lambat dari rumah), menanggung tekanan kerja (yang bukan sahaja meletihkan minda malah tubuh badan juga) sehinggalah terpaksa mengharung sekali lagi kesesakan jalan raya untuk pulang ke rumah!!

Sudah hampir tiba masanya untuk Mak Aji 'bekerja' di rumah sahaja - selain menjadi suri rumah sepenuh masa, juga sebagai penterjemah dan penyunting sambilan yang berpejabat di rumah. Maka, tentunya Mak Aji perlukan ofis sendiri! Untuk itu, Mak Aji meninjau-ninjau ofis kecil orang lain di rumah:








  
Bagaimana dengan foto-foto di atas? Tentu ramai yang muda-muda pun teringin untuk membuka ofis kecil di rumah, kan?? Cukup comel dan berfungsi ofis-ofis kecil ini. Sambil membuat kerja di ofis ini, kerja rumah juga beres - boleh menterjemah sambil membasuh kain, sambil menjerang nasi, ...... dengan ringkasnya, multi-tasking!! So looking forward to!!!! (syyyyyno boss breathing down my neck!).

4 comments:

MONIE said...

cantik perabut, simple, tetapi ada ke job!

Ummu Madihah said...

Insya-Allah job ada, antara rajin nak buat atau tidak aja! Kena rekke keje sblm pencenlah!

AsiahRSC said...

Alamak, 'my ofis' terkeluar dari rupa dalam gambar tu!!! haha

Ummu Madihah said...

Usah risau, ofis i pun x de rupa camtu, agar kita berangan dulu ke arah itu, pastu ada rezeki jadilah, insya-Allah. Apapun kena ada angan-angan dulu, kan!! Nak sedapkan hati!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...