Followers

Saturday 26 November 2011

Bunuh dan Masak Kari Suami

Polis Pakistan telah menangkap seorang wanita, Zainab Bibi, 40 tahun, (dan anak saudaranya, Zaheer Allah Ditta) yang telah membunuh suaminya, Ahmed Abbas.

Tajam dan jauh renungannya - tiada siapa yang tahu hati ini kecuali Allah SWT!

Mereka ditangkap di daerah Shah Faisal, Karachi. Tuan rumah Zainab telah menemuinya dalam proses memasak kari menggunakan tangan dan kaki suaminya. Zainab sebelum itu meletakkan ubat tidur ke dalam teh suaminya. Setelah pengsan dia telah menjerut leher suaminya, sebelum memotong bahagian badannya untuk dimasak kari.

Peralatan memasak kari suami

Zainab pada mulanya mengaku berbuat demikian kerana tidak tahan dengan sikap suami yang berkali-kali cuba mencabul anak gadisnya (dengan suami terdahulu). Walau bagaimanapun Zainab selepas itu menukar pengakuan kepada terpaksa berbuat demikian kerana tidak tahan kerana dilemparkan kata-kata kesat setiap kali suaminya pulang ke rumah dalam keadaan mabuk.


Sumber: Express Tribune/Agencies, diterbitkan pada 25 November 2011.

Pada mulanya Mak Aji ingatkan si Zainab ni masak kari untuk suami, rupa-rupanya memasak kari menggunakan bahagian badan suaminya! Kalaulah Zainab ini bukan Islam lainlah juga, ini orang Islam tetapi tergamak berbuat demikian. Inilah kes yang apabila manusia hilang pertimbangan, perasaan mengatasi akal yang waras!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...