Followers

Wednesday 12 September 2012

I'm Back!!

As-salam.

Mak Aji baru sahaja tiba dari Kota Bharu dengan Pak Aji sebentar tadi. Along sudah mengomel yang Mak Aji sudah berhari-hari tidak mengemas kini blog! Memang yalah tu! 

Memang terasa lama betul Mak Aji tinggalkan blog - agak-agak sudah bersawang ya!! Panjang ceritanya. Sebenarnya Mak Aji dan Pak Aji serta Hanif dan Nadia balik ke Kota Bharu dan Jerteh atas urusan keluarga. Keputusan untuk berangkat balik dibuat agak lewat juga, sekitar 11 pagi Khamis. Setengah jam kemudian, kami bertolak melalui Lebuhraya Pantai Timur dan lebuh raya baru yang tembus sampai ke Gemuruh. Kami langsung mengikut jalan pantai dan menyinggah di Penarik untuk menjamu selera - ikan celup tepung, sotong celup tepung dan digoreng dan dimakan dengan sos. Kami terpaksa menunggu sekitar sejam lagi sementara Mak Aji berbuka dengan makanan yang sama! 

Sesampai kami di Kubang Kerian, kami berhenti di Kedai Makan Pohon Getah (selepas lampu isyarat menghala ke HUSM Kubang Kerian, di sebelah kanan) untuk pekena nasi (berlauk itik) serati - kegemaran Pak Aji. Setelah selesai makan barulah kami ke rumah Cik Ning di Pasir Tumboh.

Program kami, memperkenalkan menantu baru kami kepada saudara terdekat di kedua-dua belah pihak Mak Aji (di Wakaf Che Yeh dan Pasir Puteh) dan juga Pak Aji (di Jerteh). Setelah berkunjung ke entah berapa rumah, Hanif dan Nadia balik terlebih dahulu ke KL kerana urusan keluarga Pak Aji belum sempat selesai seperti yang dijangkakan. Kami Mak Aji dan Pak Aji terpaksa pulang ke KL selang beberapa hari kemudian.


2 comments:

AsiahRSC said...

Sungguh rindu HUSM ... dan terasa-rasa nasi tumpang!!!

Ummu Madihah said...

I sempat merasa nasi tumpang, tapi x jumpa yg sedap, yg dimakan biasa-biasa saja, nasi himpit banyak, lauk cenonet, x puas! Kata Cik Ning nasi tumpang kena beli di tempat tertentu baru dpt yg sedap.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...