Followers

Monday 1 October 2012

Terminal Bersepadu Selatan (TBS)

As-salam. 

Pak Aji serta rombongan berlepas ke Yaman jam 3.30 pagi tadi. Mak Aji dan anak-anak balik ke rumah sebaik sahaja mereka masuk untuk urusan imigresen dan sebagainya. Sekitar jam 4.00 pagi barulah Mak Aji boleh merebahkan belakang. Hampir sahaja Subuh gajah Mak Aji pagi ini. Sekitar 7.45 pagi Mak Aji dihantar oleh Zhafran ke TBS di Bandar Tasik Selatan. Itulah pertama kali menjejakkan kaki ke situ. Menghantar orang lain ke situ adalah tetapi diri sendiri belum pernah masuk ke situ. 

Inilah rupa di dalam bangunan serba moden dan baru ini!!

Menjejak kaki sahaja masuk ke pintu utama, suasana umpama menjejak kaki ke KLIA. Segala kemudahan serba baru dan serba moden! Pertamanya berbekalkan tiket di tangan Mak Aji memeriksa pintu mana yang harus Mak Aji pergi untuk menaiki bas. Paparan skrin menunjukkan pelbagai syarikat bas ke Selatan berserta masa berlepas serta destinasinya. Mak Aji terus menghala ke eskalator untuk ke pintu 8. Mak Aji diberitahu agar mengambil boarding pass terlebih dahulu di kaunter (memang macam di lapangan terbang!) Setelah mengambil boarding pass, Mak Aji dibenarkan untuk menghala ke pintu 8. Terdapat banyak tempat duduk disediakan untuk keselesaan penumpang, selain adanya mesin ATM dan sebagainya. 

Semacam di KLIA.

Sekitar 15 minit sebelum waktu berlepas, penumpang dibenarkan menaiki bas dengan terlebih dahulu diperiksa dan disahkan kehadiran penumpang oleh staf yang berada di pintu. 

Sudah ambil boarding pass??

Pengalaman di TBS cukup menyelesakan! Cuma satu sahaja aduan Mak Aji - masih ada lagi mereka yang masih mempunyai 3rd class mentality walaupun sudah ada first class facility - toilet pun tidak tahu hendak flush ke?? Haisyyy!!


Sumber foto: Google.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...