Followers

Thursday 25 October 2012

Salam Aidiladha untuk Semua

As-salam.

Sebelum apa-apa Mak Aji sekeluarga ingin mengucapkan salam aidiladha kepada semua kaum kerabat, sanak saudara, ipar-duai serta rakan taulan baik yang jauh mahupun dekat! Maaf zahir dan batin. 

Malam tadi untuk pertama kalinya Cik Ning (kakak sulung Mak Aji) beraya di rumah anaknya di Skudai, Johor. Anak-anak lain juga turun ke Skudai untuk merayakannya bersama-sama. Mereka sampai ke rumah Mak Aji malam tadi untuk tidur semalam sebelum bertolak ke Johor pagi tadi. Kata mereka sejak dari KB lagi kereta bertali arus menghala ke KB, yang adakalanya terberhenti terus. Dari KL pula semasa mereka tiba di tol Gombak, kereta bersusun-susun menghala ke Timur - seram Mak Aji mendengarkannya! Teringat di kala terpaksa meredah perjalanan berbelas jam untuk balik dari KL ke KB!

Esok kami hanya beraya di KL sahaja. Insya-Allah pada hari raya ketiga barulah kami bertolak balik KB kerana membuat korban pada raya keempat.

Pagi-pagi lagi Mak Aji masuk ke dapur untuk membuat kek marble yang pernah dibuat sebelum ini berdasarkan resepi Dari Dapur Kecah. Kali ini memang mengikut arahan agar dibuat design pada permukaan kek sebelum membakarnya. Ini dia: 

Sebelum - cantik tak design yang dibuat? he he!
Selepas - design entah ke mana! Macam Gunung Bromo yang baru meletus!

Selepas kek siap projek kedua, lasagna lagi. kali ini menggunakan ayam pula:

Lasagna ayam.
Dari dekat - yang tak puasa buat sarapan pagi, yang puasa untuk berbuka.

Petang nanti persiapan lauk untuk dimakan pada hari raya pertama - nasi beriani lauk kambing (lagi!!) dan ayam (organik). 

Untuk yang berpuasa selamat berpuasa dan selamat berbuka!







No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...