Followers

Sunday 14 October 2012

Idaman Kalbu

As-salam.

Melihatkan kek hasil kerja tangan blogger-blogger terkedu juga Mak Aji dibuatnya, apa lagilah kita yang baru bertatih dalam usaha memasak kek dan yang seumpamanya (meski usia sudah sedikit lebih separuh abad). Apa lagilah dengan gadget masing-masing, terutama Kitchen Aid yang bukan sahaja digunakan blogger kita malah oleh Ina Garten dalam Barefoot Contessa di Astro. 

Ekoran itu, Mak Aji saja-saja menggoggle dan mendapati rupa-rupanya ada juga diskusi yang membandingkan antara Kenwood dan Kitchen Aid dan pemenangnya ialah ....... Kitchen Aid. Pangadun jenama ini dikatakan solid metal buatan Amerika berbanding Kenwood yang banyak komponennya plastik dan buatan China. Dari segi harga adalah juga perbezaannya. Cuba lihat maklumat berikut yang Mak Aji peroleh daripada ejen penjual Kitchen Aid di Malaysia. Di sini (KL) juga memang ada after sales service; ini juga amat penting untuk penyenggaraannya. Lihatkan rupa dan harganya:


Nampak tidak rupa dan harganya???

Kalau tidak nampak, mari kita lihat sekali lagi:


Cantik, kan! Raspberry Ice warnanya!!

Sebenarnya ada sepuluh pilihan warna dari putih hingga merah jambu dsbnya. Cuma ejen ini yang menjual warna ini dan hitam.

Apa macam, terliur tak?? Tutup mulut tu, menganga lama nanti masuk lalat!! Harganya RM2390.00 tidak termasuk pengangkutan?


Catatan: Siapalah gerangan yang akan memberikan ini sebagai hadiah ya??? Tapi, kan kalau ada benda ini kek tidak menjadi, kita yang salah tau, bukan pengadun. Dalam hal itu, tentulah tiada maaf bagimu!




4 comments:

MONIE said...

kalau fikir mood memang tak beli TETAPI kaau tak ada lagi tak BUAT! beli jgn tak beli Mak Aji

Ummu Madihah said...

amboi awk ni kalau bab nyuruh beli bukan main ya!! hai x taulah, x salah berangan-angan duk\lu, kan, he he!! Mixer yg ada skr PHILIPS je, dok pusing kat tepi mangkuk je, yg tengah x usik, tp kalau yg itu, hah kau, semuanya dikaupnya!

BELAJAR MASAK2 said...

KA idaman ku selalu ttp lum lg kesampaian....:(

Ummu Madihah said...

Salam kenal,

Itulah dia, entah bilalah agaknya nak dapat, buat masa ni gigit jari ajalah dulu!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...