Followers

Monday 12 March 2012

Kenduri Kahwin Anak Buah Suami

Pada hari Ahad lepas majlis kenduri kahwin sebelah pihak perempuan telah berlangsung di Taman Dato' Harun, Petaling Jaya. Selepas selesai solat Zohor berjamaah di masjid berhampiran, rombongan kami bergerak ke rumah pengantin perempuan dengan berjalan kaki. Cuaca pada ketika itu agak baik, nyaman, cuma agak redup sedikit. Tidak lama selepas kami sampai dan sambil kami menjamu selera, hujan lebat mulai turun dengan ribut serta petir berdentum-dentum. 

Mak Aji terpaksa beralih kerusi sebanyak tiga kali sebab hampir basah. Kalau mengikut kepercayaan orang-orang tua, kurang elok berbuat demikian sebab akan menempah petanda kurang baik bagi mereka yang sudah berkahwin - bertukar-tukar pasangan, kahwin tidak kekal dan sebagainya (orang lelaki yang ada masalah dengan isteri cukup suka beralih-alih tempat ni!!). Bagaimana pula untuk perempuan pula ya??? 

Apapun, berikut foto sekitar majlis tersebut:

Tersenyum bahagia pasangan mempelai
Semoga berbahagia
Foto keluarga pengantin lelaki
Selepas kenduri semua ahli keluarga masing-masing bercempera balik ke rumah masing-masing sebab ada yang mula kerja pada hari ini. Rumah Mak Aji kembali sunyi seperti asal. Penat tetapi seronok berkumpul dengan keluarga sekali-sekala. 

Mak Aji doakan pasangan mempelai meniti hari bahagia bersama-sama, hidup rukun damai hingga ke akhir hayat, amin!!

2 comments:

AsiahRSC said...

Semoga sentiasa mendapat rahmat Allah dan berbahagia anak sedara hingga ke akhir hayat. So sweet pelamin ...

Ummu Madihah said...

Insya-Allah, aminn! TQ Siah!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...