Followers

Tuesday 20 March 2012

Persiapan Awal untuk Sambut Menantu

Insya-Allah Mak Aji akan kahwinkan anak yang bertunang tempoh hari, Hanif selepas raya puasa ini, akad nikahnya akhir Ogos dan kenduri sambut menantu di pihak kami pada 1 September 2012. Memandangkan rumah agak kecil, tidak cukup bilik maka operasi memperluas sedikit rumah sudah bermula - perluas ruang tamu, tambah 3 bilik daripada yang sedia ada, satu untuk bilik utama (Mak Aji dapat bilik baru - kena buat wardrobe baru - duit lagi!) berserta bilik air, satu untuk bilik tamu (juga bilik pengantin) dan bilik solat yang baru (bilik solat lama jadi bilik tidur tambahan). 

Dalam pada merancang, macam biasa kita sebagai perempuan macam-macam kita fikir, hingga ke susun atur perabot, hingga ke plug point, susun atur di dalam bilik air dan sebagainya. Dan, macam biasa jugalah jika kita kurang tahu kita 'tanya' orang yang tahu - sekarang tidak perlu tanya orang, google sahaja, macam-macam laman ada untuk home improvement, bermula dari perancangan sehinggalah makeover yang sedia ada - kata orang emak dan bapa sahaja yang tiada! 

Satu lagi perkara penting kena 'tanya' kocek, ada dalamkah, ada cetekkah! Kalau dalam koceknya, banyaklah yang boleh dibuat, kalau cetek, sekadar ada sahaja. Yang ideal, kocek kurang dalam tetapi mahukan hasil yang seumpama mereka yang koceknya dalam!! Beranganlah Mak Aji ooii! He he!

Selain rumah, makanan kena tempah, khemah kena tempah, kena buat senarai jemputan dan sebagainya ---- memang pening juga memikirkan. Apapun masih ada banyak masa untuk semua itu - relaks, jangan kalut nanti kena anxiety attack lagi, diri sendiri juga yang susah.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...