Followers

Monday 2 April 2012

Sudah Semak Gaji Baharu?

Pagi-pagi lagi semasa sarapan Mak Aji menonton Selamat Pagi Malaysia di TV3. Semasa pengacara mengulas berita utama akhbar, keluarlah berita tentang semakan gaji baharu yang boleh dibuat di laman JPA mulai hari ini. Anda (yang bekerja dengan kerajaan sahajalah, yang bekerja swasta usah sibuk, anda terima bonus hujung tahun, kan!) sudah menyemaknya?? Mak Aji pun tidak ketinggalan berbuat demikian. Laman intranet ofis pun sudah memuat turun dokumen tersebut untuk kami semak, jadi tidak payahlah kami masuk ke laman JPA. 

Bilalah pula tunggakan hendak dibayar - Mak Aji banyak hendak kena bayar ni, pun banyak barang lagi yang hendak dibeli!! Duit belum dapat sudah berkira-kira hendak belanjakan ke mana, ya!! Ish ish ish! 

Ke sini ke?:

Cantik, kan!

Yang seperti ini boleh pakai mentol jimat tenaga.

Yang ini memanglah kena pakai mentol kuning tu - panas weh!
Agak-agak lepas kut dua biji lampu untuk ruang tamu - itupun kena beli di Houses Lighting di Puchong, kalau di tempat lain, mohon maaflah banyak-banyak! Macamlah ada lampu yang sebegini di situ. Tak apa, kenalah berangan-angan dahulu, lepas itu cari peluang pergi tinjau, kalau kena harga dan berkenan di hati, baharulah bawa pulang!

3 comments:

AsiahRSC said...

Hush, hush ... belum dapat duit lagi dah plan macam2 ... nafsu, nafsu! hahhaa

MONIE said...

berangan memang tak kena duit. Nampak gaya kena istiqarah ni... Apa-apapuan dah semak gaji baru?

Ummu Madihah said...

He he he, hai cukup susah betul nak dikekang nafsu ini ya, bila dah pencen padan muka, baru pendek angan-angan, fulus dah takde, he he he!!
Kalau dapat banyak tunggakan berbaloi buat istikharah, ini tak berapa sangat, pakai agak-agak ajalah! Dah semak dah, ada kat intranet, baca atau download saja!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...