Followers

Monday 30 April 2012

SmartTag Buat Hal

Seperti ramai pengguna jalan raya lain, Mak Aji menggunakan SmartTag untuk menjimatkan masa dan agar tidak perlu beratur panjang-panjang untuk membayar tol. Namun, apa yang harus dibuat apabila SmartTag membuat hal dengan tidak dapat dikesan oleh mesin pengesan di pondok tol!! 'Tiada SmartTag' terpampang pada skrin padahal SmartTag tertonggok pada cermin hadapan kereta!


Sebenarnya ini bukan pertama kali kejadian seperti ini berlaku. Pertama kali dahulu, sebab bateri habis. Apabila ditukar bateri, selesai masalah. Apabila berlaku lagi, Mak Aji terpaksa perlahankan kenderaan sehinggalah palang betul-betul jatuh dan bunyi 'beep' berbunyi baharulah kereta maju ke hadapan. Sekarang apabila disemak pada skrin SmartTag, baterinya masih 'Hi' tetapi 'Tiada SmartTag'!!

Mak Aji belum bertanya En. Google tentang hal ini - mungkin ada sesiapa yang mengalami perkara yang sama???

2 comments:

izla said...

Pernah terjadi sekali, tapi bila undur sikit, smart tag di detect dan palang terbuka. punca taktau kenapa. maybe laju sangat bawak, sampai sistem tak dapat nak detect

Ummu Madihah said...

Mak Aji memang dah bawa krt slow, biar org depan jalan dulu, palang jatuh baru gerak ke depan dgn perlahan. Pun xleh detect jugak! Org blkg sure menyumpah-nyumpah agaknya. Benda ni dah beberapa tahun usianya, dah sakit agaknya!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...