Followers

Sunday 1 April 2012

Berhari Minggu di JB

Hari Jumaat malam Mak Aji, Hanif dan Nadya bertolak ke JB untuk berhari minggu di sana. Banyak hal sebenarnya yang ingin diselesaikan di JB. Antara lain, pada hari Sabtu ada jemputan kenduri kahwin mantan anak buah semasa Mak Aji bertugas di JB dahulu (di Mersing), hendak ke rumah anak buah Syaida yang kahwin pada raya Cina lepas dan masih menyambung pengajian peringkat PhD di UTM Skudai, hendak temankan Along membeli pinggan mangkuk (mohon nasihat Mak Aji yang konon serba tahu - he he!!), hendak ke nurseri untuk memilih pokok untuk Along tanam di rumah barunya (juga nasihat daripada prof. serba tahu ini!!), dan yang terakhir dan yang paling penting - mencari barang untuk hantaran Hanif kahwin nanti. Mak Aji bawa sekali bakal menantu, Nadya untuk memilihnya - dia yang hendak pakai nanti, eloklah dia sendiri yang pilih apa yang dia berkenan! 

Kami bertolak dari rumah sekitar jam 9.00 malam. Kenalah beri makan Pak Aji dahulu - dia tidak dapat pergi sama sebab menengokkan orang buat kerja di rumah. Kami tiba ke rumah Along di Impian Emas, Skudai sekitar jam 1.30 pagi. Elok sampai sahaja, solat Isyak, terus cari bantal! - kepenatan. 

Jadi, seperti yang dirancang, selesai sahaja bersarapan, kami bertolak ke Mersing. Kami sampai sekitar jam 1.30 petang - sedang elok untuk mengisi perut yang sudah mula mohon agar diisi semula! Ini foto yang sempat dirakam dengan pengantin baru!: 

Senyum berseri seorang pengantin baru! 
Foto kenangan dengan Mak Aji
Along, Sheilla dan Nadya.
Foto pelamin sahaja sebab pengantin lelaki belum sampai!
Kepada Sheilla, Mak Aji ucapkan selamat pengantin baru, semoga berbahagia sampai bila-bila! Makan kendurinya cukup sedap, alhamdulillah - berbaloi kami datang dari jauh!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...