Followers

Wednesday 25 April 2012

Kad Jemputan yang Istimewa

Pada hari minggu lepas Mak Aji dan Pak Aji terkejut apabila sebuah kereta mewah menjalar masuk ke laman rumah. Pak Aji tidak mengenali lelaki yang keluar dari kereta berpemandu itu. Apabila isterinya menjengah keluar, barulah Mak Aji teringat akan mereka yang merupakan ibu bapa kepada kawan baik anak Mak Aji, Madihah. 

Setelah mengajak mereka masuk kami berbual dan mereka menjemput kami ke majlis perkahwinan anak lelaki mereka, abang kepada kawan Madihahyang bakal berlangsung pada bulan hadapan. Di dalam sampul kad terdapat beberapa keping kad untuk kami hadir beberapa majlis - majlis bertunang, majlis akad nikah, majlis kenduri kahwin, kad peta tunjuk arah ke majlis dan kad dwibahasa, Melayu dan Inggeris. Ada juga kad yang berbahasa Tamil. Berikut kadnya:

Di kiri sampulnya, di kanan sampul lagi yang mengandungi beberapa kad!
Ini pelbagai kad untuk pelbagai majlis!
Lengkap dengan kelulusan akademik pengantin lelaki dan perempuan!
Memang cukup mewah dan mahal kad yang disediakan - padanlah dengan keluarga yang cukup berduit. Sebenarnya keluarga ini punya sebuah percetakan yang Mak Aji sendiri pernah ke kilangnya di Batu Caves semasa menguruskan penerbitan buku untuk kegunaan peserta PLKN pada beberapa tahun lepas. 

Kepada kawan Madihah, Azlina, aunty akan cuba hadir kesemua majlis itu nanti, insya-Allah!

2 comments:

Anonymous said...

Salam Mah, mewah sekali! Mesti beribu riban kos majlis tu...pasti you pun dah plan persalinan bagi ke semua majlis tu kan!

Ummu Madihah said...

Salam Wan, yang kahwin anak orang berduit. Printer bapanya tu, pun ada buat job dengan Dewan. Kilang kat Batu Caves. I pernah gi kilang dia masa buat buku PLKN masa di Penerbitan Sastera dulu. Sayangnya x dpt pergi sbb satunya heri kerja, majlis petang. Majlis pula di Cheras, jam banget! Yg konon nak pergi satu majlis saja, itu pun takde rezeki, silap hari! Last-last terlepas semuanya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...