Followers

Wednesday 27 November 2013

Apam Kelate Lagi

As-salam.

Beberapa minggu lepas seorang rakan blogger, Ummuaidan dari blog http://oursimplegarden.blogspot.com/ ada membuat entri tentang apam Kelantan. Mak Aji memang terliur habis dengan apam ini sebab memang bertahun sudah Mak Aji merasanya! Memang Mak Aji suka apam ini. Apa lagi, Mak Aji pun untuk pertama kalinya menghasilkannya. Berikut apamnya:

Tepung apae!

Berikut pula cubaan kali kedua untuk sarapan pagi hari ini, khusus untuk tetamu (guru Pak Aji serta anaknya dan juga ustaz dari Yaman yang bertamu di rumah kami selama beberapa hari) :


Memang sedap kuih ni!

Sesiapa yang berminat untuk mengembalikan nostalgia zaman dahulu (rakyat Kelate di luar Kelatelah tu!) mari Mak Aji kongsikan resepinya yang diambil daripada blog berikut:

http://embunrosaliza.blogspot.com/2011/03/tepung-apam-kelate.html

Selamat mengapam!!



6 comments:

Umm AA said...

salam makji,
Sedap kan tepung apae nie kalau sekali sekala berjumpa...tapi kalau jumpa hari2 mcm dok kelate, beli hari2 maunya boring gak kan makji..heheh

nurbijen said...

tepung apea ni kegemaran saya jugak...
Tapi anak2 lagi suka pancake biasa tu daripada makanan tradisi ni.. mereka pun pelik bila saya cicah dgn kepala... opss, kelapa la :)

Ummu Madihah said...

Salam Ummuaidan,

Bila dok jauh dr kampung ni segala makanan Kelate semua sedap, semua nak makan! Itu yang mabuk nak makan apae ni, terliur sakan bila Ummuaidan tayang tempoh hari! Betul tu!

Ummu Madihah said...

Salam Nurbijen,

Memang kureng sikitlah apae ni dengan tekak budak2 berbanding penkek. He he, mereka mesti dok terbayang penkek cicah kelapa tu, itu yg mrk tengok pelik tu!

QA's ~ mamapapa said...

Sy bru je mkn apam ni last month..msa balik kg cik abg :))

Ummu Madihah said...

Salam QA,

Bila bikin sendiri, makan tutup mata, terbayang dok makan kat kampung lagi, he he!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...