Followers

Friday 27 July 2012

Juadah di Restoran Kartini

Pada minggu lepas Mak Aji ada urusan di Shah Alam dan setelah urusan selesai, waktu sudah petang, maka Mak Aji menyinggah di Restoran Kartini, di seksyen 10 Shah Alam (berdekatan Masjid negeri). 

Saban tahun pada bulan puasa restoran ini menyediakan segala macam lauk pauk Kelantan - sebut sahaja lauk apa, insya-Allah adalah tu! (ini yang dikatakan semua ada, mak bapa sahaja yang tiada).  

Dari luar lagi Mak Aji nampak restoran penuh dengan pengunjung. Pelbagai kuih seperti buah tanjung, tahi itik, lompat tikam, pelbagai pengat, (cream puff pun ada), .......! Senarai kuihnya tidak berkesudahan. Kalau tidak silap disediakan 3 stesen/kaunter bayaran! (the owner must be laughing all the way to the bank!!). 

Kami memilih kerutup limpa, sambal tumis ikan bilis, ayam percik, kuih lompat tikam, buah tanjung dan tahi itik. Kesemuanya RM60! Harganya boleh tahan jugalah ya - tidak boleh diamalkan hari-hari, nanti bankrap dibuatnya!! 


Catatan: Kalau berminat untuk berkunjung, sila lihat link pada namanya yang dipautkan kepada facebooknya. Di situ ada disediakan petanya sekali! Cuma Mak Aji tak perasan ada atau tidak kerabu sare??!! 



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...