Followers

Friday 13 July 2012

Jenayah Menjadi-jadi

Pagi semalam Mak Aji ke rumah Cik Yah, mak cik (adik arwah mak) kerana saudara kami, Moksu tukang urut dari kampung, Wakaf Che Yeh, berada di rumahnya (Cik Yah yang menjaga jadual mengurutnya).

Cik Yah sempat memaklumkan bahawa anak jirannya baru-baru ini kena samun di hadapan rumahnya! (yang selang beberapa pintu dari rumah Cik Yah). Ketika itu anak jirannya berjalan ke kereta MyVinya tanpa menyedari bahawa seorang berbangsa India bersembunyi di belakang keretanya dengan sebilah pisau. Sesampainya dipintu kereta orang itu muncul dengan meletakkan pisau di lehernya, menolaknya ke dalam kereta dan terus memandu kereta itu keluar dari kawasan itu. Tidak jauh dari situ, kereta diberhentikan, anak jiran itu ditolak keluar kereta setelah dikelar pada mukanya!!! 

Seriau Mak Aji mendengar kisah itu. Tambah Cik Yah lagi, kawasan di hadapan Secret Recipe, di Jalan Burhanuddin Helmi ( bersebelahan 7-Eleven) memang tempat yang kerap berlaku jenayah seperti itu. Jadi bagi mereka yang sering ke kawasan itu, berhati-hatilah!!

Untuk pengetahuan, rumah Cik Yah lokasinya di atas bukit, betul-betul berhadap dengan One-Utama. Kawasan itu dahulu cukup aman dan Mak Aji tidak pula menyangka begitu keadaannya sekarang!


Penjenayah - sekadar hiasan.

Sumber foto: Google Images.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...