Followers

Friday 5 October 2012

Atur Cara Hari Khamis

As-salam.

Semalam atur cara kurang padat, salah satu sebabnya Mak Aji kurang sihat, sedikit selsema. 

Selepas minum pagi, kami ke KSL City di bandar JB. Lokasinya sekitar Hotel Crystal Crown. 

Pusat beli-belah KSL City.
Dari dalam.

Mak Aji baru pertama kali ke situ. Kata Along, dia suka ke situ sebab dia sukakan banyak pilihan housing/casing telefon bimbit yang tersedia. Mak Aji ikutkan sahaja. Mengikut pemerhatian, KSL semacam sedikit dengan Low Yatt di KL, cuma tidaklah semeriah Low Yatt dari segi pilihan barangan elektronik. Di sini kebanyakan gerai di sini menjual casing telefon pelbagai jenis, yang comel-comel, kiut-miut hinggalah yang pelik-pelik (pada mata orang tua inilah!). 

Dalam banyak-banyak Mak Aji hanya berkenan dengan yang Cath Kidston punya reka bentuk. Harganya mengikut Along murah. Ini rupa casing yang Mak Aji beli untuk SII:

Housing Cath Kidston. Nampak bunga ros bertenggek
di atasnya? Itupun Along punya kerja!
Ini dari dalam, pink karer, ada lap-lap lagi, pun Along punya kerja!
Sekali pandang macam telefon amoi yang pakai skirt pendek dan
blaus nampak pusat, he he1!

Sekali fikir, mahu juga tergelak sebab kalau Mak Aji masih bekerja, tentu sahaja reka bentuk begini tidak sesuai - perlu yang kelihatan lebih profesional agar kata-kata kita diambil serius!! Kalau beginilah casing telefon, siapa yang hendak ambil serius (very girly), macam main-main sahaja!

Mak Aji dapati banyak kedai yang menjual barangan dari China dan pada harga yang memang jauh lebih tinggi daripada di KL! Agaknya dek pengaruh kehadiran orang Singapura yang barang-barangnya agak mahal! 

Balik dari KSL, Along membawa Mak Aji ke kedai komputer di Skudai. Untuk pengetahuan, di Skudai (dek kerana ramai pelajar dari dalam dan luar negara) barangan keperluan pelajar, tentunya komputer, pencetak serta alat ganti dan aksesorinya memang jauh lebih murah berbanding tempat lain. Jadi di sini Mak Aji sangkut dengan sleeve untuk notebook. Harganya memang murah, RM25 sahaja.

Petang waktu rehat setelah puas berjalan. Malamnya kami ke Stulang untuk mengunjungi Restoran Pak Soh yang mengikut beberapa blog yang Mak Aji kunjungi memang sedap masakan ikan kukus asamnya. Punyalah tiada rezeki, restoran tutup! Sebagai alternatif, kami ke Suria Corner yang berhampiran. Masakannyajuga tidak kurang sedapnya sehinggakan foto pun tidak sempat dirakam - yang dirakam pinggan licin sahaja!!

Maaf, tidak sempat jemput makan, sudah licin!!!!

Sebelum pulang ke rumah menantu Mak Aji membawa kami ke bazar karat di JB. Mak Aji sudah lama terdengar tentang bazar ini tetapi tidak sempat berkunjung semasa tinggal di JB dahulu. Malam tadi baru berpeluang berbuat demikian. Berikut foto sekitar bazar karat:

Along bergambar dengan Angah, penjual pinggan seramik di bazar karat!
Pinggan-pinggan yang cukup cantik, buatan tangan!
Cermin juga ada dijual oleh Angah.
Suasana di bazar karat.

Oh ya, kalaulah ada sesiapa yang berminat dengan pinggan seramik mozek buatan tangan yang dijual oleh Angah, Mak Aji ada meminta nombor telefonnya. Dia boleh dihubungi melalui nombor ini: 0197833703 (Angah).

Balik dari bazar karat, terus tidur keletihan...... Esok jumpa lagi dengan program lain lagi!!



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...