Followers

Thursday 29 May 2014

Tukar Barang (Barter Trade)

As-salam.

Pada hari minggu lepas adik Mak Aji, Cik Na sekeluarga datang ke rumah dari Taiping (tujuan utama untuk menziarah anak sulungnya Anis yang bekerja di sini). Cik Na memang terkenal dalam kalangan keluarga kami kerana sambal belacannya yang cukup sedap (Pak Aji serta Boy beri cop SIRIM kepadanya!), juga kakak sulung Mak Aji, Cik Ning!

Mak Aji ketika itu tengah teruja dengan kejayaan 'kejadian' light blueberry cheese cake, lalu menawarkan kepada Cik Na untuk tukar barang kek itu dengan sambal belacannya! Siapa kata sistem tukar barang sudah terhapus, he he!

Blueberry cheese cake untuk Cik Na sekeluarga.

Sambal belacan Cik Na mendapat sambutan cukup menggalakkan sehinggakan (Mak Aji agaklah) elok sahaja Cik Na sampai balik ke Taiping sudah separuh botol anak-anak Mak Aji kerjakan!! Cik Na, buatlah lagi, kali ini botol besar ya!! 

Kek untuk Cik Na Mak Aji letak elok-elok di dalam kotak (berlakon semacam yang kedai punyalah! Setelah itu diikat kemas-kemas agar mudah di bawa. Cuma satu sahaja elemen yang yang terkurang, pisau potong kek! Taraaa, kek dari Kedai Kek Mak Aji!!





2 comments:

kakmonie said...

dah terror dah ni

Ummu Madihah said...

Salam Monie,

He he, macamlah terror sangat. Main boh je blueberry tu, nampak sedaplah!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...