Followers

Wednesday 7 May 2014

Cendol Bakar

As-salam.

Semalam Mak Aji, Pak Aji, anak bongsu Mak Aji, Asyrafserta Aleesya ke Hutan Melintang untuk menjenguk cucu kami, Mikhail dan juga menantu Mak Aji Mida yang berpantang di rumah ibunya. 

Puas berjumpa serta bertanya khabar mereka, kami dijamu makan tengah hari (sudah dua kali makan sebenarnya dalam perjalanan ke situ). Dalam perjalanan balik kami menyinggah ke Cendol Bakar di Kuala Selangor. Kali terakhir kami lalu jalan tersebut kami tidak berpeluang menyinggah, jadi kali ini kami menyinggah buat pertama kalinya. Pertama kali mengetahui cendol bakar, Mak Aji agak keliru juga sebab cendolnya dibakar, cuma selepas itu Mak Aji dimaklumkan cendol ini tuan punya Encik Bakar - fahamlah Mak Aji! Agaknya ramai yang tertipu ya!

Cendol Bakar yang juga ada Drive-Thru!

Salah satu pondok di Cendol Bakar.
Oleh sebab kami menyinggah pada hari Isnin, maka tiadalah ramai pengunjung, tetapi kalau anda datang pada hari minggu nescaya beratur panjanglah anda! Sebab itulah tempat ini ada Drive-Thru!!
Cendolnya ada pelbagai, cuma Mak Aji terlupa pulalah untuk merakam fotonya sebab keletihan melayan si Aleesya yang cukup lasak di dalam kereta.

Catatan: Kalau anda mahu tahu lebih lanjut, sila ikuti pautan ini:



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...