Followers

Tuesday 30 April 2013

Kalau Macam Awan Dania, kan Bagus??


As-salam.

Mak Aji baru balik dari kampung petang semalam. Mak Aji balik dengan Firefly sebab jarak yang dekat dengan rumah berbanding ke LCCT. Jarak jauh serta masa yang dijimatkan agak-agak lebih kurang sahaja berbanding penjimatan jika mengambil tiket AirAsia.

Sudah beberapa kali Mak Aji menggunakan Skybus (Terminal Sultan Abdul Aziz - Subang). Suasana memang agak lengang dan tidak sesibuk di LCCT, jadi agak selesalah di situ. Yang Mak Aji kurang suka tangga naik ke pesawat yang agak sempit dan curam (kapalterbang kecil makcik oii, what do you expect??).

Jika anda biasa dengan siri Awan Dania yang pernah bersiaran tidak berapa dahulu, tentu kita sentiasa teringat-ingatkan Scha al-Yahya yang cukup comel itu dengan gelagatnya dan juga gelagat penumpang pesawat. Jika pramugari dalam siri itu suka senyum, lain pula pengalamannya kali ini. Ada seorang pramugari Melayu yang apabila menghulur kacang/bun dan minuman tidak sedikit pun senyum. Mulutnya mumble entah apa-apa dan apa yang didengar cuma ekor-ekornya sahaja - cang untuk kacang, bla bla bla bla, soya untuk guava ke kacang soya?. Bila kita terpinga-pinga kerana tidak faham, dibuatnya muka pelik kepada kita (dengan kata lain, umpama berkata "orang cakap pun tak faham ke??").   

Mak Aji rasa kalau orang seperti ini rasa tidak seronok bekerja, jadi elok duduk sahaja di rumah (macam Mak Aji, boleh goyang kaki!). Mak Aji sebagai pelanggan berasa - we pay for your service and good service is what we expect from you!!

Tak ke bagus kalau senyum macam ni? Jangan setakat senyum dalam
iklan sahaja!! Bukankah senyum itu sedekah??



4 comments:

Kamsiah yusoff said...

kalau dgn penumpang lelaki,muda,hensem..dia senyum meleret ke telinga kut...

Ummu Madihah said...

Salam Kam,

Itulah pasal, x pun kalau yg mat saleh ke mek saleh bukan main lagi ya!

Anonymous said...

Salam Mah,masuk kat FB ceta ni..nanti orang baca..mudah2 an mesej you sampai kat depa..boleh jadi feedback juga.

Ummu Madihah said...

Salam Wan,

Betul juga tu. Nanti kau, he he!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...