Followers

Wednesday 22 August 2012

Nasi Kandar Mohd Yaseen

As-salam.

Sudah lama tidak pekena nasi kandar, maka Mak Aji, Pak Aji serta Madihah ke Jalan Tuanku Abdul Rahman (memang ada urusan di sekitar KL). Sesampai kami di hadapan kedai, kelihatan ramai orang beratur (teringat pula suasana yang lebih kurang sama di hampir semua kedai makan di Tokyo - ruang kedai yang terlalu kecil, cuma dapat memuatkan sekitar tidak lebih 10 orang sekaligus, itupun dengan duduk sederet, macam kat sushi bar). 

Kalau sudah beratur panjang tentunya makanannya cukup sedap, berbaloi dengan beratur (or so I thought!). Lihatlah orang di hadapan Mak Aji:



Setelah beratur sekejap, maka dapatlah kami nasinya:


Mak Aji punya.
Pak Aji punya - tak menyempat-nyempat!
Madihah punya.

Kesimpulannya: Berbaloi atau tidak beratur untuk mendapatkannya?? Nasi Kandar Line Clear lagi best!! Cuma masalahnya cawangannya yang di Sungai Buloh entah di mana agaknya, puas dicari tidak jumpa-jumpa! 


2 comments:

Aida Salleh said...

ramainya org...kalau saya macam tak berapa sangguh beratur...heheheh...
kak, kalau kak nak tau ni lah kedai fav abah saya (walaupun kami adik beradik rasa macam biasa je tapi abah suka sangat). agaknya sebab abah dah biasa makan dari zaman muda2 dulu kot. dulu mana banyak pilihan sangat macam sekarang kan? semalam pun dalam hujan2 abah boleh pergi makan dengan mak. :-)

Ummu Madihah said...

Da, kebetulan pula kami sampai waktu tengah hari, tu yg ramai org! Oh, kedai fav abah awk! Pilihan xlah byk sgt, biasa saja. Pun akak rasa biasa2 saja rasanya, I've eaten better ones elsewhere! Oh smlm pun mrk pergi pekena gak, he he!! Pak Aji jg smlm ada jumpa Tok Empat (org kuat kat kg ni) sedang beratur juga.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...