Followers

Monday 6 August 2012

Hadiah Lagi

As-salam.

Pagi ini Mak Aji mendapat panggilan telefon daripada kawan lama dari ofis yang ingin menyinggah ke rumah. Selang sejam selepas itu beliau sampai dengan suami dan anaknya - Kawan ini sudah setahun dua pencen pilihan juga dan beliau amat gembira dengan kehidupannya sekarang, ke hulu ke hilir menjalankan urusan peribadi sewaktu orang lain sibuk di pejabat (untuk mengelak kesesakan!). Beliau keluar selepas orang lain masuk pejabat dan akan balik sebelum orang lain keluar pejabat untuk balik! Itu antara yang Mak Aji belajar daripadanya. 

Kawan inilah yang pertama kalinya mengikuti kursus gubahan bunga dan membungkus hadiah yang Mak Aji hadiri tempoh hari. Jadi beliau seorang yang begitu kreatif sekali. Saksikan hadiah yang beliau bawa untuk Mak Aji:

Dibungkus dengan begitu menarik sekali! 
Pinggan yang di dalam bungkusan berserta bakulnya sekali!

Sememangnya kawan ini benar-benar memanfaatkan ilmu yang dipelajari daripada kursus yang dihadiri! Hadiah dan juga kad ucapan pula dimasukkan ke dalam bakul yang cantik ini (bakul ini Mak Aji nampak di SSF tempoh hari semasa mereka membuat jualan murah - berkenan di hati tetapi tidak membelinya sebab sudah banyak berbelanja untuk melengkapkan barang untuk kahwin Hanif). Apapun Mak Aji dapat juga bakul ini (yehh!! -- kalau sudah rezeki!!

Set pinggan ini pula sering dilihat apabila kawan-kawan blogger memperagakan resepi masakan mereka (mereka buat tablescape sedikit - cukup menarik sekali). Berdetik juga di hati untuk mendapatkannya tetapi memandangkan jenis pinggan ini begitu delicate, silap haribulan sumbing (kita ni jenis ganas sedikit) maka tiadalah membelinya. Kali ini dapat sebagai hadiah, seronoklah!!

Amilah, you're such a good friend, thank you so very much for the gift!! Thank you too for coming to my very humble home! 



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...