Followers

Tuesday 7 August 2012

Berbuka dengan Mak Munah

As-salam.

Bermula sejak bulan puasa, Mak Aji memasang TV1 untuk mendengar azan Maghrib bagi tujuan berbuka (kalau bukan bulan puasa tentunya saluran lain - kalau dahulu marah Tok Mat! - mantan menteri penerangan Malaysia). Sambil menikmati juadah berbuka Mak Aji selalu berleter - "leceh betul, orang tengah sedap berbuka, ada yang dok menangis tak tentu pasallah pulak!! Hilang mood makan!" Sesekali dijenguk juga apa halnya menangis itu dan siapa gerangan yang menangis itu. Rupa-rupanya yang menangis itu Mak Munah, suatu watak orang tua dalam siri Baitul Rahmat yang bersiaran dari selepas azan sehinggalah jam 8.00 malam. Mak Munah ditinggalkan oleh anak-anaknya di rumah orang-orang tua kerana masing-masing berhalangan dan tidak ingin menjaganya. Siri ini berkisar di rumah orang tua tersebut. Memandangkan Mak Aji juga orang tua, jadi tersentuh jugalah hati ini - janganlah pula Mak Aji menerima nasib yang sama seperti Mak Munah ini ya!!

Siri ini hasil buah tangan Sheila Rusli dan suaminya dan antara lain ingin memaparkan kisah yang banyak berlaku dalam kalangan masyarakat kita pada hari ini - semoga menjadi iktibar kepada kita semua!

Pelakon watak Mak Munah ini sebenarnya sudah lama berlakon tetapi sebelum ini agak kurang menyerlah dan Mak Aji yakin selepas ini beliau akan lebih sinonim dengan nama Mak Munah daripada nama asalnya, Ku Faridah Ku Shafie! Kalau yang belum pernah tonton siri ini, ini dia wajah Mak Munah yang menemani Mak Aji berbuka!:

Mak Munah peneman berbuka!
Anak-anak Mak Munah.
Terpikat dengan watak Juriah (Yatt Hamzah).

Semasa tercari-cari foto untuk entri ini, Mak Aji mendapat tahu bahawa rupa-rupanya ramai yang menonton siri ini -  541, 105 jumlah penonton sejak mula puasa!! Sila lihat pautan dibawah:

http://www.sinarharian.com.my/hiburan/setengah-juta-tonton-baitul-rahmat-1.74136


Catatan: Kalau sebelum ini Mak Aji berleter bila siri ini mula bersiaran, sekarang anak-anak mengejek - Cepat mama, Mak Munah panggil tu!! He he he!!!


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...