Followers

Saturday 12 May 2012

Ole-ole dari Surabaya

Setelah hampir seminggu Pak Aji balik dari Surabaya barulah Mak Aji berkesempatan untuk memuat naik foto untuk dipaparkan di sini. Ini yang sempat dibawa pulang dari sana. Hajat di hatinya mahu bawa pulang satu siri kitab, namun dek kerana berat yang melampau dan belanja pos yang berjuta, maka kitab disimpan dahulu di sana untuk dibawa pulang kemudian nanti, atau dipos dengan kapal laut!! Buku = kayu balak tu, tentulah berat!!

Minyak atar kegemarannya!

Kalau minyak atar, kegemaran Pak Aji, oud, baunya cukup kuat dan minyaknya hampir hitam dan amat pekat, harganya pun boleh tahan juga!!

Portable speaker 

Portable speaker ini pada asalnya anak Mak Aji ada membelinya. Apabila Pak Aji melihatnya, dia pun mahukan yang sama. Yang bagusnya alat ini boleh disambungkan dengan USB untuk terus buka dan dengar fail audionya! Juga boleh dicucuk terus kad SIM telefon untuk dengar fail audio yang disimpan! Harganya murah sahaja - produk China agaknya kut?? Lihat perbandingan saiznya dengan pen yang di sebelahnya. Maaf gambar kurang terang.


Inai tentunya untuk isteri tersayang, he he!!

Pun untuk isteri tersayang yang selalu mengadu sakit sana sakit sini!!

Pak Aji dan anak Mak Aji juga ada membeli daster (adik-beradik baju kelawar/kaftan yang kita pakai di rumah). Cantik-cantik coraknya dan kualiti kainnya bagus sekali! Maaflah ya, kalah kaftan yang kita biasa beli di Kelantan - marah pengusaha batik Kelantan!! 


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...