Followers

Saturday 5 November 2011

Tak Sempat Beraya

Ingatkan sempatlah Pak Aji siapkan tempat burung dan merpati, rupanya demam balik - sakit badan - lama tak bertukang agaknya, tambahan pula badan belum cukup baik daripada demam - kesian! Sementara itu sempatlah kami meninjau blog-blog tentang merpati dan arnab. Rupanya arnab yang Pak Aji suka (pedaging) yang baka import (pure breed) atau yang kacukan dengan baka tempatan dan bersaiz besar, harganya boleh tahan juga besarnya, sekitar RM 500 sepasang!! Harga daging arnab pula sekitar RM38 sekilo! Wah, boleh tahan jugak ya. Mak Aji ingatkan tak adalah semahal itu, paling-paling pun sekitar tak sampai seratus sepasang?? Rupanya telahan meleset! Mak Aji seronok tengok gambar sebab arnab comel, Pak Aji pulak sibuk tengok yang montel sebab banyak dagingnya!

Merpati pun lebih kurang juga dari segi harganya - agak mahal! Itupun bergantung pada jenis baka apa, kalau yang biasa-biasa, yang putih sekitar RM50 sepasang. Kalau jenis lain tak payah tanyalah!

projek terbengkalai - macam senget aje??

kunyit berbunga lagi kali ketiga! Terpaksa pindahkan kunyit dan kesum demi arnab dan merpati!
Pokok kesidang bakal akan naik ke atas bumbung rumah arnab dan merpati manakala anggur terpaksa diajar menghala ke kiri pula (dulunya ke kanan). Besar pengorbanan demi ahli keluarga baru yang entah bila akan muncul??

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...