Followers

Saturday 26 November 2011

Arnab Jiran Sebelah

Mak Aji tahu yang jiran sebelah ada memelihara sepasang arnab. Pada suatu hari minggu lepas. Mak Aji balik dari kerja dan terlihat arnab berlari-lari di laman. Tentu arnab jiran, agak Mak Aji. Mak Aji cuma risau kalau-kalau tak perasan hingga terlanggar. Apabila memberitahu hal itu kepada jiran, mereka memaklumkan bahawa rupa-rupanya arnab keluar sendiri dari sangkar, bukan dilepaskan! Cerdik juga rupamya arnab ini ya! Ini arnabnya yang terlepas. Cuma jangan makan pokok bunga Mak Aji sudahlah!!



Arnab jiran sudah tinggal seekor kerana seekor sudah mati dalam sangkarnya. Tak tahu pulak mengapa? Semenjak dua menjak ini Pak Aji sudah tak menyebut langsung pasal arnab, mungkin sudah tidak berminat lahgi kut??

4 comments:

AsiahRSC said...

Comelnya arnab tu ... You kalau pelihara arnab janganlah sembelih ... tak sampai hati sebab comel sangat!!! Keep it as pets ... ganti anak dan cucu bila mereka tiada di samping ... hahahah

Ummu Madihah said...

Memang comel arnab tu, sayang dah mati satu. Ntahlah nampaknya org tu dah tak sebut nak bela. Idea nak makan tu drp org tu, i pun prefer bela sbg pet. Can't imagine having them on my table?!
As it is the chickens are already keeping me busy, especially the cool couple - kuat makan dan minum! Nak kena sentiasa monitor!

MONIE said...

Gambar ni dari kamera baru? Nice pic

Ummu Madihah said...

Ya, betul. Alhamdulillah setakat ni berpuas hati! Cuba tengok gambar bunga kat Greenfingers, lagi baik rasanya!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...