Followers

Wednesday 4 June 2014

Persediaan Menyambut Ramadan - Muat Turun Aplikasi SOFTnet Waktu Solat

As-salam.

Ramadan akan tiba tidak berapa hari lagi. Kalau biasanya kita sibuk untuk membuat pelbagai persiapan lain, apa kata kita membuat persiapan cara lain pula! Kali ini dengan memuat turun aplikasi ini ke telefon pintar anda (semua orang pakai telefon cerdik sudah sekarang, bukan!?).

Aplikasi SOFTnet Waktu Solat.

Aplikasi ini sebenarnya telah disarankan oleh seorang kawan sekerja yang sekarang bertugas sebagai pensyarah di sebuah universiti tempatan. Berikut antara kelebihannya:

1. Terdapat paparan waktu solat mengikut tempat kita berada - nama tempat akan bertukar secara automatik tanpa perlu berbuat apa-apa!
2. Terdapat notifikasi untuk memaklumkan akan tiba waktu solat - kita boleh siap sedia dengan membersihkan diri dan mengangkat wudu terlebih dahulu.
3. Selain waktu solat, terdapat juga paparan serta notifikasi untuk waktu tahajud,  sahur, serta imsak! - ini amatlah penting terutama pada bula Ramadan nanti.
4. Kita juga boleh memilih agar ada atau tidak doa selepas azan. 
5. Kita boleh memeriksaa arah kiblat (tidak perlu membawa kompas atau terjenguk-jenguk tanda arah kiblat apabila berada di hotel dan sebagainya); maklumat masjid yang terdekat dengan kita; juga terdapat kalendar hijrah (tidak perlu muat naik aplikasi kalendar hijrah lagi). 

Mak Aji rasa setakat itu sahaja kelebihan yang Mak Aji boleh terfikir saat ini. Sehingga kini sudah beratus ribu pengguna android sudah memuat turun aplikasi ini. Anda bila lagi?? Mari kita sama-sama manfaatkannya! Setinggi-tinggi penghargaan kepada pembina aplikasi ini - Allah swt sahajalah yang akan memberikan ganjaran pahala setimpal dengan usaha yang diberikan dalam pembinaannya!  

Untuk muat turun aplikasi ini secara percuma, anda hanya perlu pergi ke GOOGLE PLAY STORE. Pastikan persediaan kita untuk Ramadan ini lebih mantap dengan aplikasi ini!!




2 comments:

zonaku said...

sy dah uninstall dah ni. ada few setting y x blh nk off kan.

Ummu Madihah said...

Salam Zonaku,

Oh ya ke? Cuba install balik kutlah ok lepas ni!?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...