Followers

Tuesday 1 January 2013

Jakel Oh Jakel!

As-salam.

Malam tadi Mak Aji mengekor Cik Ning ke Jakel Kubang Keriian untuk mencari kain untuk alas meja. Mak Aji terlihat bahagian permaidani, lalu sebelum balik menyinggah ke situ. Sebenarnya Mak Aji ada meninjau beberapa kedai permaidani sebelum ini dan mendapatinya agak mahal di luar budget.  Kebetulan Jakel mengadakan jualan hujung tahun jadi harganya berpatutan. 

Apabila Mak Aji mula bertanyakan harga permaidani yang berkenan di hati, selepas satu, satu yang lebih mahal dikeluarkan. Penghujungnya kalau satu satu sahaja yang dihajatkan, yang dibeli sampai tiga! 

Apa yang menariknya pada malam tadi, kebetulannya kami memakai jubah hitam - tiada seorangpun jurujual yang mengecek kami untuk membeli kain ela!! Awas jika anda masuk berpakaian baju kurung, apa lagi yang kainnya mahal! Jurujualnya memang mahir mengecek duit anda. Jadi, kalau memang saja-saja hendak meninjau kain, baik jangan masuk. Kalau niat asal untuk membeli sepasang kain, anda akan pulang dengan tiga empat pasang! Itu berdasarkan pengalaman sendiri!

Sekadar hiasan.



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...