Followers

Monday 1 August 2011

Sunday Outing

Kompleks PKNS pada hari Ahad penuh sesak dengan pengunjung yang datang bersama-sama keluarga. Ruang tengah kompleks penuh dengan baju raya. Yang belum dengar lagi, lagu raya. Ada peraturan baru agaknya yang melarang lagu raya di mainkan terlalu awal  - kalau diputar awal-awal, pengunjung bagai tak menyempat membeli-belah baju raya, mood raya membuak-buak! Mak Aji ngan kawan pergi minum kat SACC, agak tenang sikit. Borak lama jugak, up-date pasal kawan-kawan di pejabat. Kawan Mak Aji dah pencen awal beberapa tahun lalu, cerita pasal siapa yang bakal pencen wajib dan awal, yang sakit, meninggal dan lain-lain. 

Selesai pekena nasi kerabu dan teh tarik, kami ke PKNS semula, penuh padat dengan manusia, dah dengar ada anak-anak yang menangis, tak kena angin atau tak selesa agaknya. Banyaknya jubah cantik-cantik, tak puas rasanya membelek, Mak Aji dapat sehelai jubah viscose (sesuai untuk pencen, untuk dipakai di luar, tak ada air-con, orang nak pencen katakan!) Harga asal RM79, dapat RM70, bolehlah. Cuma kena alter sikit, sebab ketinggian Mak Aji bukan sama dengan model, tak cukup inci, terlebih lebar pulak!

Nanti kena pergi lagi, bawa anak nak tengok jubah lagi. Baik ke PKNS aja, tak perlu ke Jalan TAR, sudahlah jauh, jam pulak, tak berbaloi.




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...