Followers

Wednesday 24 August 2011

Haiwan Pelbagai Guna

Kalau pokok kelapa dikatakan sebagai pokok pelbagai guna, bagaimana pula dengan haiwan? Sambil jalan-jalan di alam maya, Mak Aji terjumpa artikel ini yang agak rinci tentang perkara di atas. Sila baca sendiri agar terkejut seperti Mak Aji juga!


Dah baca? Susah juga nak lari daripada kerbau pendek ni ya, rasa macam kita kena kejar walau ke mana kita pergi. Jadi, kalau kita nak mengelaknya, kenalah lebih berhati-hati bukan sahaja tentang apa yang dimakan, di mana kita makan, apa yang kita pakai (baju, kasut,   ) .... The list goes on and on, like there's no end to it!! Jangan dok makan sangat makanan yang diimport, juga barangannya  - go local, buy Malaysian! Inilah masanya kita patriotik sikit. Kalau barang tempatan pula, cuba cari buatan orang kita, orang Islam. Kalau terkena juga, agaknya kita akan terlepas daripada disoal banyak nanti (Yaumul qiamah), sebab kita dah ikhtiar, wallahualam!  

2 comments:

Anonymous said...

Shimah, kadang-kadang orang rasa dia klasss bila guna barang import...wallahualam.... Siah

Ummu Madihah said...

tulah manusia ni macam-macam, biar klass, ikut mcm mat salleh. Tak sedar bila kita Islam ikut cara mrk, Nabi saw kata kita akan tergolong dalam kategori mrk jugak nanti!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...