Followers

Tuesday 19 July 2011

Sambungan...

Migraine almost gone but Mak Aji can still feel a little bit more pain, just that the pain is being numbed by the painkillers. Itulah, kalau dalam kalangan orang alim, ada yang memang reda dengan sakit sehinggakan sanggup menahan sakit tanpa berusaha meredakannya dengan ubat. Betapa lemahnya iman Mak Aji, mengaku ajalah, tak sanggup menahan sakit! Harapan agar pada masa hadapan akan lebih sanggup menahan sakit dan tidak cepat sangat mengambil jalan pintas untuk meredakannya.

Pak Aji buat projek lagi kat rumah. Ada jiran perasan, lalu menegurnya, "Dah selesai projek?" Jawabnya, "Orang pencen mana ada selesai projek, kalau tak karang bosan pulak, ada aja yang nak dibuat." Pagi tadi dia telefon memaklumkan yang dia dah beli jubin untuk dipasang pada countertop di dapur luar Mak Aji. Mak Aji cakap, buat betul-betul, jangan sampai kalau orang yang pandai pasang jubin guna tangan, Pak Aji pasang jubin macam pasang dengan kaki! Tak taulah macam mana rupanya bila Mak Aji balik nanti. Ini kaki DIY punya pasallah. Kalau boleh semuanya nak dibuat sendiri, "Alah, bukan susah sangat," itu yang sering dikatakannya. Memanlah!! Orang buat cantik, kita buat banyak kureng!!

Pada minggu lepas ketika Mak Aji sibuk dengan urusan keluarga, datanglah seekor kambing jantan kepunyaan jiran, habis daun-daun muda pokok pisang kaki dibahamnya! Botak akhirnya, tinggal pelepah aja. Beberapa lagi ekor ayam jiran juga datang memakan pucuk rumput mutiara yang baru ditanam! Aduss, frust menungging!! Pak Aji kata, "Itulah namanya rezeki kambing dan ayam!" Grrrr!!   

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...