Followers

Monday 25 July 2011

Hujung Minggu yang Penuh Padat

Awal pagi bermulalah operasi kemas rumah yang agak lama tertangguh, kena siapkan rumah untuk menerima tetamu, A bawa balik kawan seponpes(sepondok pesantren)nya, dari Bandung. Pak Aji pun pagi-pagi lagi ke pasar pagi di simpang empat nak ke Kuang untuk mencari udang sungai yang segar (ada yang datang dari Keramat) untuk di makan ramai-ramai nanti. Selain itu ayam dan lain-lain untuk barbeku kami sekeluarga nanti. Pak Aji pula sejak pagi-pagi lagi sibuk bertukang, nak buat barbeque pit (BBQ-nya malam, pagi baru nak buat!). Whatever!! Mak Aji sibuk dengan spaghetti ala Malaysia (kegemaran anak-anak) dan nasi goreng Cina. B jadi tukang laminate ayam dll. yang di-BBQ (Pak Aji pernah tersilap sebut marinate ayam sebagai laminate ayam, jadi kami sekarang guna laminate dan bukan lagi marinate!).

BBQ pit yang belum siap digunakan juga tetapi untuk meletak tempat bakar sate yang digunakan. Next round BBQ barulah  boleh pakai. 

BBQ berjalan lancar, tetamu suka nasi goreng Cina versi Malaysia, lain daripada yang dari seberang. Budak ini, Ahmad namanya cukup pemalu, macam anak dara, berkurung di bilik.  Hari ni A bawa dia ke KL, ke KLCC antara lainnya. Baru pertama kali ke Malaysia, apa lagi KL, banyak tempat yang nak dilawati. Esok Mak Aji cuti untuk tujuan yang sama juga.

Anak yang enam orang, seorang demi seorang balik ke rumah masing-masing pada hari semalam. Along dan anak-anak juga balik hari ini. Sunyilah balik rumah! Apapun Alhamdulillah Mak Aji sekeluarga amat gembira sekali berkumpul, lengkap sekeluarga!  

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...