Followers

Saturday 27 December 2014

Tunai Janji Cucu

As-salam.

Mak Aji pernah mengirimkan roti hasil tangan Mak Aji kepada cucu yang berdua orang di Skudai melalaui anak buah yang ke sana. Setelah menikmatinya mereka menelefon agar Mak Aji membuatnya lagi untuk mereka apabila mereka ke rumah Mak Aji nanti.

Semalam Mak Aji ke KLIA untuk kali ketiga selama 3 hari berturut-turut! Kalai pertama untuk menjemput anak buah yang baru sampai dari Pulau Pinang dan terpaksa balik ke rumah Mak Aji sementara menunggu penerbangan esoknya ke Kota Bharu - penerbangnam malam dibatalkan dan ditunda ke esok harinya kerana banjir dikhuatiri bertambah buruk pada malam itu. Hari berikutnya Mak Aji menghantarnya untuk balik ke Kota Bharu. Semnalam Mak Aji pergi lagi kle KLIA untuk menjemput Along serta dua cucu Mak Aji yang tersangkut banjir dan baru dapat keluar untuk balik ke KL. 

Sampai sahaja di rumah, cucu sulung, si Naufal menagih janji Tokmanya! - "Nanti Tokma buat roti hotdog tau!" Maka merotilah Mak Aji untuk menunaikan janji kepada cucu:

Piza - berapa banyak mayonis daaa, Along??
Roti hotdog yang ditagih.
Di kiri, roti berinti pes kacang merah.


Siap sahaja roti masak, belum sempat disapu butter pada permukaannya, anak cucu sudah bergegas ke dapur (termasuklah Pak Aji juga!) - sekejap sahaja licin Mak Aji 'berjual' dengan mereka!






Alhamdulillah selesai satu episod meroti untuk anak cucu. Esok mahu order roti apa pulak???






No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...